زیر گنبد کبود (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)

انعکاس اخبار و آثار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 1 بوشهر

زیر گنبد کبود (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)

انعکاس اخبار و آثار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 1 بوشهر

همایش

« از مشت های بسته می روید »  

 

در نوزدهمین روز از دهه مبارکه فجر به همت مرکز آفرینشهای ادبی کانون استان بوشهر همایشی تحت عنوان : « از مشت های بسته می روید » در بوشهر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان بوشهر در این مراسم 37 عضو نوجوان مراکز فرهنگی هنری سراسر استان با موضوعات انقلاب و محرم به قصه گویی و اجرای شعر پرداختند. 

زهرا جهان افروزیان مسئول آفرینشهای ادبی کانون استان بوشهر در تشریح اهداف برگزاری همایش گفت: این برنامه با هدف آشنایی اعضاء نوجوان با شیوه های کاربرد موضوعات انقلابی و حماسی در قالب های مختلف ادبی و مرثیه سرایی برپا شده است.

در این همایش 3۰ عضو نوجوان دختر و پسر به شعر خوانی و 7 عضو نوجوان به اجرای داستان پرداختند.

اعضای مرکز شماره ۱ بوشهر که در این همایش به شعر خوانی و قصه گویی پرداختند آقایان حمیدرضا و احمد رضا احمدی فرد در بخش شعر خوانی و خانمها پرنیان پرند و ملیکا تاج بخش در بخش قصه گویی بودند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از شاعران و قصه گویان کودک و نوجوان کانون از منتخبین مسابقه نقاشی « میهمانی لاله ها »نیز تقدیر به عمل آمد.  

 

ادامه مطلب ...

تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا

 البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود . 

(آیه 169 از سوره آل عمران) 

 

در تاریخ پانزدهم بهمن همراه با اعضای کانون پرورش فکری برای تقدیم گل و غبار روبی از قبور شهدا به گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر رفتیم در آنجا جناب آقای قادریان مدیریت محترم کانون خاطراتی از دوران جنگ و دوستان و همرزمانشان که در این دوران به شهادت رسیدند را برای اعضاء نقل کردند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی بر لزوم دنباله روی از راه آنان که راه آزادی و شرافت انسان است تاکید نمودند. پس از آن  اعضاء قبور شهدا را با گل و گلاب غبار روبی نموده وبا آرمانهای امام و شهدا تجدید میثاق کردند.  

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

نمایشگاه

برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی در مرکز شماره1 

 

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر نمایشگاهی از آثار عکس و نقاشی اعضاءو مربیان مراکز کانون پرورش فکری استان  در مرکز شماره 1 بوشهر با عنوان میهمانی لاله ها برگزار شد.

 

 در این نمایشگاه که توسط آفرینش های هنری کانون برگزار شده است 31 اثر منتخب نقاشی از مجموع 60 اثر ارسالی اعضای مراکز سراسر استان و 12 قطعه عکس منتخب از مجموع 40 اثر عکاسی مربیان و اعضای قدیمی کانون استان بوشهر با موضوع محرم و انقلاب به نمایش درآمده است. علاوه بر این در همین محل نمایشگاهی با بیش از 200 عنوان کتاب و سرگرمیهای سازنده به مدت ده روز برپا شده است. 

 

ادامه مطلب ...